emelienen.blogg.se

Maggie gästbloggar

Publicerad 2013-01-14 17:02:52 i

Hejsan! Jag heter Magdalena och jag är snart 14 år gammal. Det jag tänkte berätta lite om är mina ponnyer. Jag hade 3 hästar fram till årsskiftet, min lilla bponny  Rohlos Cherie fick jag lämna då jag är för gammal för att tävla henne. Nu har jag 2 hästar dårå, en dponny vid namn Good as Gold, som har varit i familjens ägo i 5 år ungefär. Han blev min helt egna ponny i höstas. Sen har jag en cponny vid namn Millhouse som familjen köpte för 2 månader sedan. Good as Gold (Guling) är en isabellfärgad häst som min äldsta syster har tävlar dressyr på i 4 år. Men nu när jag har fått honom börjar arbetet till att han ska bli en stensäker hopponny, då jag tycker att han har en otroligt fin teknik och kapacitet. I hoppning tränar jag för Pia Eriksson och i dressyr Sonny Åkerström. Planerna för i år med Guling är att komma ut på olika tävlingsplatser för att träna bort hans nervositet. Han måste även lita 100% på mig och jag på honom. Guling är världens kelgris och han söker uppmärksamhet på alla olika sätt.

Kika in på min blogg för att läsa om min vardag!  http://livetenligtmagdalena.devote.se/

M

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela