emelienen.blogg.se

update

Publicerad 2013-01-14 13:16:58 i Skolios,

hejhej :)
 
Just nu sitter jag i mitt rum alldeles ensam, mamma & pappa sitter i dagrummet och äter lunch..
Vi har varit här ett tag nu..
Under tiden har jag:
 
Blivit inskriven
Fått ett armband
Gjort provtagning & nålsättning
Spirometri (lungfunktion)
Ätit lunch
Allt ser bra ut så grönt ljus till opeation imorgon, spännande!
Under inskrivningen pratade vi med min läkare, han berättade hur han gör imorgon och allt annat bakom det.
Han kommer ta bort några diskar och stelopererar en del av min rygg..
När vi var klara där så kom en av mina sjuksköterskor in på mitt rum och gav mig ett armband, ett blått ;)
När det satt på så tog hon bort den bedövande salvan jag hade fått innan jag blev inskriven och sedan stack hon mig i handen, fast det sprack :/
Då provade vi armväcket istället, det gick på en gång :D
Så nu har jag liet rör i armväcket ;)
Eftersom att jag är livrädd för sprutor och nålar över huvud taget så känner jag mig ganska stolt ;):3
Spirometri har jag gjort förut, det innebär att man kollar lungornas kapacitet.
Både då och nu funkar mina lungor precis som de ska, väldigt skönt!
Till lunch fick jag potatisbullar, sylt & bacon.. mums!
Men baconen smakade bajs och såg ut som krossad hjärna!:/
 
dock så är jag ännu inte klar för idag..
jag har tåv saker kvar:
Möte med sjukgymnast
Möte med arbetsterapeut
Möte med narkosläkaren
Annars vet jag inte vad jag ska göra ;)

Kommentarer

Postat av: Fanny

Publicerad 2013-01-14 13:43:20

Asså är du inte typ livrädd inför imorgon?! D:
Sv: jaha.. Jag som trodde att jag hade mitt moment of fame :c ;)

Postat av: Amanda

Publicerad 2013-01-14 15:18:27

Hoppas allt går bra!!
Lycka till <3

Postat av: Sandra

Publicerad 2013-01-14 16:35:48

Emelie är inte rädd! Hon är Härnösands tuffaste tuffing! Puss

Postat av: walle

Publicerad 2013-01-14 18:05:06

lycka till emelie!:)..hoppas allt går bra..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela